dinsdag 25 november 2008

Hectisch? wasdat? (oktober 2008)

Ik voel me soms schuldig...dan denk ik ...ik moet meer tijd aan het huishouden besteden.
Het is een beetje bende aan het worden.
Dan maak ik een plan in mijn hoofd van wat ik ga doen als ik thuis kom; welke dingen ik ga opruimen en schoon maken....
Nou...die plannen zijn er iedere dag wel..maar komt daar iets van? ... ... Gister was zo'n dag...ik wilde de klerenkasten van de kids opruimen.
Eerst werken...kinderen halen...17.40 uur thuis...Koken?? Haal ik niet... 18 uur naar voetbal ...Snel naar huis tijdens de training, koken..inmiddels is het dan 19 uur..
De kleinste had gelukkig al gegeten bij de oppas, eerst die maar het bedje in. Eten..Oudste komt thuis om 19.50 uur....eten...douchen...in bed...Inmiddels is het al 21 uur ..

Ok, morgen weer een nieuwe dag;
In gedachten... rond 16 uur tijdens werk: ik ben rond 17.40 thuis, koken, eten, met kids bijkletsen, kasten snel opruimen voor zover er tijd is en kids in bed...
De telefoon gaat..ja hallo met B. het wordt iets later dan half 6, is kwart voor 6 ook goed? ...had ik een afspraak? Oh ships... vergeten...die van de verzekeringen komt langs...

Klaar met werken...17.20 kids van de opvang halen, 17.30 uur thuis, geen tijd om nog te koken..B komt om 17.45 uur...18.15 uur, snel naar de winkel...langer geduurd dan verwacht, 19.00 uur koken...19.30 uur eten...Pfff...ok, kids in bed en dan aan de gang?
Mam...we gaan een werkstuk maken op school en nu heb ik morgen plaatjes nodig van snoep... ...morgen??? Ok...hier liggen nog reclamefolders kijk even snel..Er staan te weinig in...met mijn kop de schuur in om dozen overhoop halen...tig krantjes zoeken...uitknippen...doosje zoeken om ze in te doen... ...inmiddels is het alweer 20.45 uur...NAAR BED!!!!
Het is nu 20.54 uur....en ik heb geen zin meer...

Morgen weer een nieuwe dag... dan heb ik vast wel tijd en zin...Ik krijg immers alleen maar 2 kids ERBIJ vanaf 7 uur in de ochtend, ik hoef imiddels alleen nog maar de kasten op te ruimen, stofzuigen, dweilen, badkamer, de 3 volle wasmanden...schuur opruimen, speelgoedkast opruimen, oh en ik moet ook nog een oppaskind naar de opvang brengen en de mijne van school halen en vervolgens nog 4 uur rijden om in het Noorden te komen..... Ja, morgen gaat het vast lukken....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten